هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
النجمة الصامدة
المدير العام
النجمة الصامدة

انثى عدد الرسائل : 242

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين فبراير 11, 2008 3:32 pm

لا بجد مش قادرة استحمل
فعلا فعلا مش قادرة

انا عمالة اقول يابت اجمدي
كلها كام يوم
يابت خليكي جدعة
كلها كام ساعة

بس بجد خلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااص

>>>> ايه الدوشة

بصراحة أنا فاض بيا وعيزة أقول

أنا تعببببببببببببببببببببببببببببببببببت
No

ماما مسافرة هي واخويا وسايبة اخواتي الصغيرين
وبعدين قامت باعتالي اخويا كمان
اصلها ناقصة
Shocked

بس طبعا لسه ما جبتش اخري
اينعم انا بدات ازعق واشخط وانتر واحرم من المصروف وحاجت كده lol!
بس لسه محتفظة بالبرجين اللي في دماغي
>>> لا واضح Laughing

طب انا واجعة دماغكم ليه
اكيد بتسالوا

انا هجاوب
أولا عشان ده قسم الاجتماعيات يعني هنا كلنا اسرة لذيذة مع بعضينا
فمش لاقية غيركم افضفض معاه

ثانيا عشان تدعولي ان مدة الاشغال الشاقة دي تخلص بقى

ثالثا بقى وده الاهم هستغل الموضوع واقلبه لعبة

ازاي؟؟؟؟؟

هسأل سؤال وانتوا تجاوبوه
والسؤال يقول على ضوء الحدوتة السابقة

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
http://www.somood.blogspot.com
dr_coval
عضو نجم
عضو نجم
dr_coval

انثى عدد الرسائل : 319

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين فبراير 11, 2008 8:55 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

أولاً انا حاليا ً بضحك بصراحة Laughing Laughing

بس والله مش تريقة , لانى حصلى نفس الموقف ده السنة اللى فاتت اول فى شهر مارس بس بما انى ماليش اخوات صغيرين هى كانت بنت خالتى وكان المطلوب منى انى اوديها واجبها من المدرسة واذاكرلها وااكلها واطمن على شنطة المدرسة والهانم كمان كانت بتعمل فيا مقالب , بمناسبة المقالب اول مقلب عملته فيا هو ميعاد المدرسة قالتلى على ميعاد قبل ميعاد مدرستها بحوالى ساعة ,المهم رحت وبعدين ادور وادور قولت البنت اتخطفت خلاص ,الحمدلله فى الاخر لقتها عندها حصة .

والجميل فى الامر انها كانت موجودة ايام امتحانات الشهر بتاعها rendeer , المهم بدون رغى كتير غتت عليها وذاكرتلها , طبعا اكتشفت قد ايه المدرسات دول بيتعبوا علشان يفهموا الاطفال , بس الحمد لله البنية نجحت و تقريبا منقصتش غير درجة درجتين حاجة كده , بس عمتا لما بفتكر الاسبوع ده بضحك لانى طبعا غلست عليها وتقريبا كنت انا اللى بعاكسها lol!

انما ثانى مرة كان ايام امتحاناتى بس المرة دى كانوا اتنين بس بصراحة دول بقى كنت بزعق واشخط وكان فى حاجات بتطير فى الهوا , كان الجو عاصف ايامها مع اننا كنا فى الصيف , بس الحمدلله الموضوع عدى

انا اقتراحى بقى بما ان الشخيط والنطير وحرمان المصروف مش نافع , حاولى تعملى هدنة معاهم اتفقى معاهم على نظام معين تتبعوه كلكم مع بعض , وزعى الاعمال على كل اللى فى البيت, خليهم يعتمدوا على نفسهم اكتر , كده يعنى حاولى تغيرى الاستراتيجية اللى انتى ماشية عليها ,

وادعى ربنا انه يطوى الوقت لحد ما طنط ترجع
abdelrahman_eldeeb
عضو مميز
عضو مميز
abdelrahman_eldeeb

ذكر عدد الرسائل : 502

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالإثنين فبراير 11, 2008 10:11 pm

ههههههههههههههههههههههههه ، ايه الحاجات الكتيرة اللى انا قريتها دى ، ربنا يعينك على اللى انتى فيه ، وحاجة جميلة ان حضرتك اعتبرتينا اسرة لذيذة نستشير بعض لو فى مشاكل بتقابلنا ، وان شاء الله ربنا يجعلنا سبب فى حل مشاكل بعض
بالنسبة لمشكلتك فانا هقول حلها من وجهة نظرى ، الحل موجود فى قاعدة انجليزية بتقول :
"ليه نضرب الحمار بالكرباج إذا كنا عارفين انه بيشتغل اكتر لو اديناله شوية برسيم " lol!
طبعا انا ماقصدش الاساءة ، انا اقصد المعنى ، فالتجربة بتقول ان اسلوب الترغيب بينفع عن اسلوب الترهيب وخصوصا مع الاطفال
ده بالنسبة لحل مشكلة اخوات حضرتك ، اما لحل مشكلة حضرتك النفسية ،فانتى لازم تستحضرى الثواب اللى هتاخديه لو قمتى بالمهمة صح ، وعددى نواياك ، واعرفى ان مافيش حاجة تستاهل اننا نحرق دمها عشانها ، وان حضرتك دلوقتى ممكن تاخدى ثواب الام وثواب الاب لانك بتنوبى عنهم
وشوية الكلام اللى حضرتك بتقولى عليه مخدرات lol!
ربنا معاكى وان شاء الله ييسرلك الامور

عدل سابقا من قبل في الخميس فبراير 14, 2008 6:19 pm عدل 1 مرات
http://www.3abdelra7man.blogspot.com
السنبلة المستظلة
عضو نجم
عضو نجم
السنبلة المستظلة

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 12, 2008 6:53 pm

أيتها النجمة... ويحك ، ألست أنت الصامدة ! .. اصمدي حتى يظل الجهاد خالدا..ولا تتواني ولا تقنطي .. فلكل شيء سبب ، وإذا عُلم السبب ؛ لبطُل العجب .. فابتسمي ..... فلكل ضيق فرجا بإذن الله المطلع الأعلم بما تخفيه كلماتك ، وتكنه سطورك من الحاجة إلى من يرفع عنك هذا الكاهل ، ويضمك إلى صدره ويغمرك بأحب الروح إلى فؤادك... فقط .. اصبري وتجلدي.
أحب أن أقول لكِ عزيزتي :أولا :وازنِ أمورك.. ورتبي شؤونك ..يطيب لك الحال قليلا..
ثانيا : في الموقع اللي حضرتك فيه ، أكيد ربنا اختارك حتى يتعلم إخوتك شيئا منكِ..فخليكِ أد المسؤولية ..معلش إنت الكبيرة ..ولا إيه ؟
ثالثا :اليوم 24 ساعة ، مارسي حياتك العملية في الكلية ، وخلّي 6 ساعات تنجزي فيهم .. حاولي ، وانت أدها إن شاء الله..
رابعا: الصبر الصبر ، الحكمة الحكمة هتعرفي تكسبي إخواتك لصفك ..ويريحوك ويحسوا بيك ..
خامسا: وأخيرا كلمي أعز أصحابك .. ناجي ربك ..إلعبي كورة ..اشتغلي تريكوه.. أزأزي لب ..المهم طلعي زهقك ، علشان عزيمتك تتجدد ...ممكن برده تزوري حد من أقربائك ، أهو منه تغيري ..جو ، ومنه تفضفضي.. ربنا معاك ...وهانت إن شاء الله .. كلها كم يوم ، وبعدين كم ساعة .. وبعدين كم ثانية ..إلخخخخخخ.. زي ما قلتي .. وبعدين ..
فجأة..
تفتحي الباب
تلاقي مين ؟
مييين ؟
أنا ؟؟؟......لالالالالالالا
مش وقتها دلوقتي ..
طب مين ؟
مين ؟
بخخخخخخخخ... حمدا لله على سلامة والدتك ... ماما وصلت ... أنا شيفاها معاك دلوقتي... ههههههههه ربنا يجبهالك بالسلامة إن شاء الله
سلام الله عليكِ أخيتي ورحمة الله وبركاته .. برّد الله قلبك قريبا .. وكوني واثقة أن رحمة ربي وسعت كل شيء.. ... .... ..
النجمة الصامدة
المدير العام
النجمة الصامدة

انثى عدد الرسائل : 242

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 26, 2008 5:17 pm

دكتور كوفال

دكتور عبد الرحمن

السنبلة المستظلة

ربنا يخليكو على دش التريأة اللذيذ ده

ومتشكرين على النصائح الفظيعة المريعة اللي تفضلتم بطرحها

وربنا يصبرني عليهم و... عليكو

http://www.somood.blogspot.com
بومبه
عضو جديد
عضو جديد

انثى عدد الرسائل : 14

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأحد يوليو 13, 2008 1:28 pm

ايه دة يا جماعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سيبكم من الكلام دة
محدش هنا ف أسنان ؟؟؟؟؟؟؟

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ماذا تفعل من أجل غزة؟‏
» أتدرون ماذا فعل مصطفى كمال اتاتورك؟
» ماذا تعرف عن حوض النبي الكريم صلى الله عليه وسلم
» ماذا تختار السعادة ام التعاسة قرارك يحدد مصيرك !..!